Η γνώμη μου για την μεταρρύθμιση στην Τριτοβάθμια εκπαίδευση

  • Αναβάθμιση των άλλων βαθμίδων της εκπαίδευσης πρώτα. Στην Αμερική έχουν το καλύτερο σύστημα τριτοβάθμιας εκπαίδευσης, κι όμως το επίπεδο του λαού είναι αυτό που όλοι γνωρίζουμε.
  • Δεν βλέπω τον λόγο γιατί να μην ιδρυθούν ιδιωτικά πανεπιστήμια. Θα αποσυμφορήσουν και τα δημόσια, θα μειωθεί και η εξαγωγή συναλλάγματος και ταλέντων στην Αγγλία, τις χώρες της Βαλκανικής, ενώ θα δημιουργήσει στα δημόσια πανεπιστήμια πραγματικό ανταγωνισμό για να επιδιώξουν την ποιότητα της εκπαίδευσης που προσφέρουν.
  • Το επιχείρημα της δωρεάν παιδείας δεν βλέπω γιατί έρχεται σε σύγκρουση με την ίδρυση ιδιωτικών πανεπιστημίων. Η ίδρυσή τους δεν σημαίνει και την κατάργηση των δημόσιων. Εξάλλου υπάρχουν ήδη ιδιωτικά νηπιαγωγεία, δημοτικά, γυμνάσια και λύκεια, φορείς εκπαίδευσης που πιστεύω πως παίζουν πολύ μεγαλύτερο ρόλο στην διαμόρφωση του μορφωτικού επιπέδου του ατόμου και της κοινωνίας σαν σύνολο, από ότι το πανεπιστήμιο.
  • Υποστηρίζω την κατάργηση του ασύλου των πανεπιστημίων. Πιστεύω πως έχουμε απομακρυνθεί αρκετά από τις εποχές που πολίτες διώκονταν για τις πολιτικές τους πεποιθήσεις, και πλέον το άσυλο δεν εξυπηρετεί τους σκοπούς για τους οποίους εδραιώθηκε.
  • Τέλος, υποστηρίζω την εντυπωσιακή μείωση του αμυντικού προϋπολογισμού της χώρας και την αύξηση της ανά φοιτητή δαπάνης στην παιδεία (και όχι μόνο στην τριτοβάθμια εκπαίδευση).
Advertisements

10 σχόλια στο Η γνώμη μου για την μεταρρύθμιση στην Τριτοβάθμια εκπαίδευση

  1. Symfono me osa les alla tha ithela mia dieukrinisi: otan yponoeis oti to epipedo tou amerikanikou laou einai xamilo, auto theoreis oti einai se sygrisi me poion allo lao i laous?

  2. Γενικότερα, σε σύγκριση με τους Ευρωπαϊκούς λαούς (ακόμη και των Ελλήνων συμπεριλαμβανομένων). Έχω την αίσθηση (πες μου κι εσύ που έχεις ζήσει εκεί τη γνώμη σου, αν και νομίζω ότι διαφωνείς) ότι πέρα από το γνωστικό τους αντικείμενο, στο οποίο πολλοί είναι πολύ καλοί, από γενικές γνώσεις και παιδεία οι Αμερικανοί πάσχουν πάρα πολύ. Μιλάω για γνώσεις γεωγραφίας, ιστορίας, δημοκρατικό τρόπο σκέψης, κοινωνική συμπεριφορά…

  3. Καλά αυτό για μένα, δε λέει και πολλά.
    Η κατάταξεις αυτές γίνονται με βάση της δημοσιεύσεις, τα χρήματα που παίρνουν τα πανεπιστήμια και διάφορα άλλα τέτοια, από τα οποία τα δικά μας πανεπιστήμια απέχουν (γιατί δεν υπάρχει χρήμα). Εκεί ας πούμε είναι πολύ ψηλά τα αγγλικά και τα αμερικάνικα. Πείτε μου όμως ποιοι τρέχουν την έρευνα σε αυτα τα Πανεπιστήμια;
    Οι γνώσεις όμως που παίρνουμε εμείς ίσως να είναι και πολύ καλύτερες γιατί στις βασικές μας σπουδές δεν υπάρχει μεγάλη εξειδίκευση οπότε βγαίνεις και είσαι έτοιμος για οπουδήποτε.

    Εγώ τελείωσα το Χημικό Θεσσαλονίκης. Από εκεί, αποφοίτησε σε πολύ χειρότερα (απο πλευράς έρευνας) και ο Φαίδων ΑΒούρης. Για δείτε τι έκανε…
    http://www.physics4u.gr/articles/avouris.html
    http://www.research.ibm.com/nanoscience/group.html

    Τέτοια παραδείγματα υπάρχουν πάρα πολλά και αναδεικνύουν ότι τα ελληνικά πανεπιστήμια βγάζουν καλούς επιστήμονες, αλλά στα απόλυτα νούμερα έρευνας πάσχουν (ακόμα). Βάλτε όμως τους ¨Ελληνες που δημοσιεύουν με διεύθυνση αμερικανική, αγγλική ή ιταλική? Πόσοι αμερικάνοι κατ’ αντιστοιχία το κάνουν για άλλες χώρες…

  4. ypotheto oti den exeis erthei se epafi me tin ekteni klasi ton europeon kai ellinon bourtzovlaxon…ok pera apo «smart alec» typou remarks, nomizo oti sygriseis laon einai poly dyskoles, eidika kathoti autes ginontai apo antropous meli kapoion laon. Syxna, den vlepoume ta dika mas shortcomings epidi einai pantou gyro mas kai pithanotata kai dika mas, eno ta kapoia poiotika diaforetika shortcomings allon laon einai poly eukola antilipsima. Parola auta, akoma kai etsi, den boro na do pos theoreis oti oi Amerikanoi san laos genika exoun xeiroteri koinoniki symperifora kai exoun ligotero dimokratiko tropo skepsis apo Europeous, opos as poume, gia na paroume ta xontra, tous Italous alla kai tous Ellines (me tin xontroeidi symperifora tous se themata isotitas fylou, geniki agenia, adynamia syzitisis se ipious tonous, etc.)

  5. Einai poly aplo file mou Thanasi: to poso kalo einai ena panepisitimio den exei na kanei me tin ethnikotita ton foititon tou. Epomenos oute kai to oti tha ellinika panepistimia den einai kala exei na kanei me to oti foitoun se auta kyrios ellines – ektos an kapoios einai ratsistis (gia rota as poume ep’autou tin Ms.Mussolini). Exei na kanei omos me elipsi antagonistikotitas. Ta lefta den einai to pan. Anamesa sta 200 prota panepistimia, vriskontai kapoia pou exoun mikrotero proypologismo apo to panepistimio tis Athinas.

  6. Φώτη, δεν νομίζω ότι είπα αυτό. ουτε μίλησα για Εθνικότητες, ανώτερες και κατώτερες.
    Είπα ότι τα Ελληνικά Πανεπιστήμια βγάζουν καλούς Επιστήμονες και αυτό αποδεικνύεται από την περαιτέρω πορεία τους.

    Επίσης ρώτησα ποιοι τρέχουν την έρευνα σε αυτά τα καλά πανεπιστήμια. Στον τομέα μου, ένα κορυφαίο γκρούπ είναι αυτό: http://www.iu.edu/~hiteslab/
    Πόσοι από αυτούς έχουν σπουδάσει στα καλά πανεπιστήμια της λίστας που ανέφερες; Μάλλον όχι και τόσο πολλοί. Απλά, το συγκεκριμένο γκρούπ έχει πολύ χρήμα και τραβάει καλούς φοιτητές και καλούς καθηγητές από όλο τον κόσμο, διότι εκεί από άποψη γλώσσας, αρκεί να μιλάς αγγλικά. Όσα λεφτα και να δώσεις σε κάποιον individual, δεν θα έρθει να διδάξει στην Ελλάδα, γιατί δεν μιλάει ελληνικά, ενώ αντίθετα ο καλός Έλληνας, θα πάει παντού και θα κάνει την πορεία του δημοσιεύοντας και κάνοντας έρευνα με κάποιο affiliation ξένου πανεπιστημίου και ανεβάζοντας κατ’ επέκταση αυτό στις προαναφερθείσες λίστες.

    Είπα επίσης, ότι η κατάταξη βγήκε από παραμέτρους στις οποίες τα Ελληνικά πανεπιστήμια δεν συμμετείχαν και πάρα πολύ και άρα πως να βγουν ψηλά στην κατάταξη.
    α) Χρήμα που εισέρχεται από την έρευνα. Στην Ελλάδα, οι φοιτητές κάνουν κατάληψη μόλις κάποιος μιλήσει για σύνδεση του πανεπιστημίου με την έρευνα, την οποία πληρώνει η Βιομηχανία. Άρα, αυτομάτως πάει το ένα κριτήριο. Χωρίς χρήμα, δεν μπορείς να αγοράσεις αντοδραστήρια και όργανα, άρα είσαι και περιορισμένος σε αυτά που μπορείς να κάνεις.

    β) Δημοσιέυσεις. Σε κάποια τμήματα ακόμα και σήμερα, στα περισσότερα μέχρι πριν μερικά χρόνια, δεν χρειαζόταν να δημοσιεύεις σε ξενα έγκριτα περιοδικά για να πάρεις προαγωγή. Δεν υπήρχε το λεγόμενο PUBLISH or PERISH. Άρα, τις μέτριες δουλειές, τις βάζαν στο συρτάρι, γιατί ακόμα και το να δημοσιεύσεις κοστίζει, καθώς επίσης απαιτεί και καλές βιβλιοθήκες και πολύ χρόνο, τα οποία πολλές φορές δεν υπάρχουν. Σίγουρα, δεν είανι αυτή η δικαιολογία για όλους. Εξηγούμαι πάλι με το αντικειμενό μου: στα Ελλ. Παν. οι καθηγητές κάνουν και τα εργαστηριακά μαθήματα (πολλές φορές 3-4 ώρες την ημέρα) και τη διδασκαλία (άλλες 2-3 ώρες την ημέρα), ενώ μέχρι πριν μερικά χρόνια δεν υπήρχαν και μεταπτυχιακοί φοιτητές. Υπήρχαν μόνο οι διδάκτορες, κι εκεί με όριο για κάθε μέλος ΔΕΠ (2 ή 3 νομίζω). Άρα, χωρίς προσωπικό, χωρίς χρήμα και χωρίς το αγώι που ξυπναει τον Αγωγιάτη (προαγωγή) πως να είσαι ψηλά στην κατάταξη ερευνητικά???

    Κοινώς τα ελληνικά πανεπιστήμια, ΚΑΤΑ ΤΗ ΓΝΩΜΗ μου πρέπει να κριθούν σε μία δεκαετία. Και τότε σίγουρα κάποια θα είναι αρκετά ψηλά.

    Γιατί τα τελευταία 10-15 χρόνια μήκαν στο κόλπο. Το να τα κρίνεις πριν είναι σα να παίζεις αμερικάνικο μπιλιάρδο και να λες στον αντύπαλό σου ότι δεν κάνει καραμπόλες. Μα είναι προφανές, αφού το objective ήταν άλλο…

    Θανάσης

  7. Thanks,
    Αυτό που κοινώς θέλω να τονίσω, είναι ότι, ας πούμε, εγώ που σπούδασα προ- και μέταπτυχιακά στα χαμηλής κατάταξης Ελληνικά Πανεπιστήμια, θεωρώ ότι τελικά παράγω περισσότερο από άλλους που βγήκαν από καλύτερα πανεπιστήμια.
    Ίσως γιατί εμείς μάθαμε να τα κάνουμε όλα με πολύ κόπο και χειροκίνητα, τη στιγμή που οι ξένοι έχουν αυτόματα όργανα και συστήματα που τους στέλνουν sms στο κινητό τους όταν κάτι δεν πάει καλά στο εργαστήριο…
    Ciao

Σχολιάστε

Εισάγετε τα παρακάτω στοιχεία ή επιλέξτε ένα εικονίδιο για να συνδεθείτε:

Λογότυπο WordPress.com

Σχολιάζετε χρησιμοποιώντας τον λογαριασμό WordPress.com. Αποσύνδεση / Αλλαγή )

Φωτογραφία Twitter

Σχολιάζετε χρησιμοποιώντας τον λογαριασμό Twitter. Αποσύνδεση / Αλλαγή )

Φωτογραφία Facebook

Σχολιάζετε χρησιμοποιώντας τον λογαριασμό Facebook. Αποσύνδεση / Αλλαγή )

Φωτογραφία Google+

Σχολιάζετε χρησιμοποιώντας τον λογαριασμό Google+. Αποσύνδεση / Αλλαγή )

Σύνδεση με %s