Συστήματα MIS στις ελληνικές επιχειρήσεις

Η Ελλάδα βρίσκεται αρκετά πίσω στην υιοθέτηση συστημάτων MIS (Management Information Systems) από τις επιχειρήσεις, το οποίο θα μπορούσε να ενταχθεί σε ένα γενικότερο πλαίσιο υστέρησης των νέων τεχνολογιών από τις επιχειρήσεις. Οι λόγοι για αυτό είναι πολλαπλοί:

– Η ελληνική κοινωνία -με εξαίρεση τη νέα γενιά- δεν έχει πολλές επαφές με τις νέες τεχνολογίες και στην ιδιωτική ζωή (εκτός από τα κινητά). Αυτή η πραγματικότητα οδηγεί σε μια απόσταση από αυτές τις τεχνολογίες στο χώρο της εργασίας, ειδικά αν σκεφτεί κανείς πως τέτοιου είδους αποφάσεις λαμβάνονται από τα υψηλά επίπεδα ιεραρχίας, που καταλαμβάνονται συνήθως από άτομα μεγαλύτερης ηλικίας. Το αποτέλεσμα είναι να παρατηρείται μια αντίστροφη προέλευση ώθησης για υιοθέτηση των νέων τεχνολογιών, δηλαδή τα όποια βήματα γίνονται να έχουν αφετηρία νέους ανθρώπους στα χαμηλότερα επίπεδα των επιχειρήσεων.
– Η τεράστια πλειοψηφία των ελληνικών επιχειρήσεων είναι μικρομεσαίες, και μάλιστα μικρομεσαίες για τα ελληνικά δεδομένα, γιατί στις ΗΠΑ για παράδειγμα μικρές θεωρούνται (κατά σύμβαση) οι επιχειρήσεις που απασχολούν λιγότερα από 250 άτομα. Σκεφτείτε πόσες ελληνικές επιχειρήσεις υπάρχουν (πέρα από τις ΔΕΚΟ και τις τράπεζες) που να απασχολούν περισσότερα από 250 ατομα. Συνέπεια του μικρού μεγέθους είναι και οι πολύ «χαλαρές» δομές και διαδικασίες στην καθημερινότητα των επιχειρήσεων, πράγμα που φυσικά ενισχύεται και από την γενικότερη κουλτούρα της φυλής μας («μαλακίες μου λες, θα σου δείξω εγώ πώς το κάνω εδώ και 30 χρόνια, άσε μας τώρα, κάνε μας τη χάρη να πούμε») και από τις προσωποκεντρικές δομές που έχουν καθιερωθεί (οι διαδικασίες λειτουργούν γιατί τα ξέρει όλα ένας στην επιχείρηση, και αν φύγει αυτός καήκαμε), οι οποίες όμως αναγκαστικά με την αύξηση της κινητικότητας στους νέους ανθρώπους αναγκαστικά θα αντικατασταθούν από πιο «δομημένες» διαδικασίες.

Επειδή όμως τα συστήματα MIS (ERP, CRM κλπ) αξιοποιούν τις δυνατότητές τους στο μέγιστο όταν εφαρμόζονται σε μεγάλες επιχειρήσεις με «σκληρές» δομές και διαδικασίες, το αποτέλεσμα είναι η χαμηλή διείσδυση των συστημάτων αυτών στις ελληνικές επιχειρήσεις. Κάποια βήματα έχουν αρχίσει να γίνονται από τους μεγάλους παίκτες, ενώ η τάση για συγχωνεύσεις και εξαφάνιση των μικρών παικτών στον κάθε κλάδο επιτρέπει να ελπίζουμε σε ένα καλύτερο μέλλον. Έτσι κι αλλιώς η Ελλάδα έχει μια έμφυτη τάση να μένει πίσω και να φορτσάρει στο τέλος.

Σημείωση: Στον προηγούμενο εργοδότη μου πέτυχα την εγκατάσταση συστήματος CRM (που χρησιμοποιήθηκε αρχικά για την οργάνωση του πελατολογίου) λόγω του νεαρού της ηλικίας των εργοδοτών μου, καθώς και χάρει στο γεγονός ότι το «πακέτο» για το οποίο πίεσα, και που τελικά υιοθετήθηκε, ήταν FOSS (Free Open Source Software, δηλαδή σε απλά ελληνικά δωρεάν).

Advertisements

Σχολιάστε

Εισάγετε τα παρακάτω στοιχεία ή επιλέξτε ένα εικονίδιο για να συνδεθείτε:

Λογότυπο WordPress.com

Σχολιάζετε χρησιμοποιώντας τον λογαριασμό WordPress.com. Αποσύνδεση / Αλλαγή )

Φωτογραφία Twitter

Σχολιάζετε χρησιμοποιώντας τον λογαριασμό Twitter. Αποσύνδεση / Αλλαγή )

Φωτογραφία Facebook

Σχολιάζετε χρησιμοποιώντας τον λογαριασμό Facebook. Αποσύνδεση / Αλλαγή )

Φωτογραφία Google+

Σχολιάζετε χρησιμοποιώντας τον λογαριασμό Google+. Αποσύνδεση / Αλλαγή )

Σύνδεση με %s