Ιδιωτικός vs. Δημόσιος τομέας

Θα το δηλώσω εξ αρχής: Αν και αριστερός, είμαι υπέρ των περισσότερων ιδιωτικοποιήσεων που έγιναν/γίνονται/σχεδιάζονται. Κάποιες βέβαια γίνονται με λάθος τρόπο, αλλά αυτά θα σας τα γράψω σε άλλο post.

Αυτό που νιώθω όμως τελευταία όλο και περισσότερο είναι ότι ο ιδιωτικός τομέας στην Ελλάδα είναι ένας δημόσιος τομέας με χαμηλότερους μισθούς για τους εργαζόμενους, δηλαδή η ποιότητα των υπηρεσιών τελικά καταλήγει να είναι η ίδια. Περιγράφω τρεις εμπειρίες μου:

1) Αγορά κινητού:

  • Το κινητό μου έπεσε και χάλασε, οπότε αναγκάστηκα να αγοράσω καινούριο. Μπήκα στο site της Vodafone και κοίταξα τις προσφορές (γενικά δεν έχω μεγάλες απαιτήσεις από ένα κινητό, οπότε πήρα το φτηνότερο που να τις πληρεί). Επιλέγω το μοντέλο, βρίσκω το τηλέφωνο του πλησιέστερου καταστήματος Vodafone και παίρνω για να βεβαιωθώ ότι το έχουν ετοιμοπαράδοτο. Μάλιστα επιμένω (Είστε σίγουρη; Μην έρθω και μου πείτε «Α, τελικά δεν το έχουμε, περάστε από βδομάδα!») στο οποίο η υπάλληλος γελώντας με διαβεβαιώνει πως μπορώ άμεσα να περάσω να το αγοράσω. Ρωτάω και το όνομά της (έχω μάθει πια να φυλάγομαι) και παω.
  • Η συγκεκριμένη υπάλληλος έχει μια ουρά 4-5 ατόμων να εξυπηρετήσει, οπότε απευθύνομαι σε έναν άλλο υπάλληλο. Του λέω το μοντέλο που θέλω, και μου λέει φυσικά «Δεν το έχουμε, περάστε από βδομάδα»! «Μα μίλησα νωρίτερα με τη Χρυσούλα και μου είπε ότι το έχετε» λέω, οπότε ρωτάει τη Χρυσούλα και του λέει πως ναι, το έχουν. Μου το φέρνει και το αγοράζω.
  • Τώρα, αυτός ο υπάλληλος παρολίγο να διώξει χωρίς λόγο ένα πελάτη, και μάλιστα καλό (από τις πωλήσεις συσκευών ζουν αυτά τα μαγαζιά, όχι από το να εισπράτουν τους λογαριασμούς, ας μην γελιόμαστε). Δεν υπάρχει ένας πούστης προϊστάμενος να τον ξεχέσει για να μάθει την άλλη φορά να λέει «Μισό λεπτό να κοιτάξω» πριν με διώξει; (γιατί αν με έδιωχνε θα πήγαινα να το πάρω από αλλού, δεν θα περίμενα να το «φέρουνε»!)

2) Αγορά αυτοκινήτου:

  • Πριν 2 μήνες αγόρασα αυτοκίνητο, συγκεκριμένα στις 9 του Γενάρη. Δεν το παρήγγειλα από τα κεντρικά της αντιπροσωπείας, αλλά από ένα κατάστημα (της ίδιας επιχείρησης) πιο κοντά στο σπίτι μου. Η παραγγελία και η προκαταβολή έγιναν τέλη Νοέμβρη, και το αμάξι έτσι ακριβώς όπως το ήθελα ήταν ετοιμοπαράδοτο, αλλά για να γλυτώσω τα διπλά τέλη κυκλοφορίας και για να γράφει η άδεια κυκλοφορίας 2007 αντί για 2006 ζήτησα να το παραλάβω με το νέο έτος. Μέχρι εδώ όλα καλά.
  • Κάπου μέσα στα Χριστούγεννα, ένα απόγευμα μετά τη δουλειά, πήγα να το δω, το δικό μου αυτοκίνητο, που με περίμενε, στα κεντρικά της αντιπροσωπείας. Πήρα φυσικά πρώτα τηλέφωνο και μου είπαν πως βεβαίως και μπορώ να πάω. Όταν έφτασα εκεί περίμενα κανένα 20λεπτο για να το βρουν (ήξεραν πως θα έρθω, αλλά φυσικά δεν μπορούσαν να το κοιτάξουν αυτό από πριν, έλα βρε αδερφέ, πώς κάνεις έτσι, ολόκληρους ολυμπιακούς αγώνες κάναμε τελευταία στιγμή!). Όταν πήγαμε να το δούμε, ο πωλητής μετά από 3 λεπτά μας λέει πως βιάζεται και αν γίνεται να συντομεύουμε γιατί ο χρόνος του είναι πολύτιμος (ο δικός μου χρόνος ρε μουνόπανο δεν είναι πολύτιμος, που σε περιμένω 20 λεπτά να βρεις το γαμημένο το αμάξι;). Εν πάσει περιπτώσει.
  • Ρωτάω αν με το νέο χρόνο θα μπορώ να το παραλάβω, και μου λένε βεβαίως. Δηλαδή 2 του μηνός; Ε, όχι 2, μάλλον 3, μου λένε. Καλώς. 3 του Γενάρη, Τετάρτη, παίρνω τηλ αν μπορώ να πάω να το παραλάβω, όχι μου λένε, είχε καθυστέρηση το μηχανογραφικό, θα πάει αναγκαστικά από βδομάδα, δηλαδή Δευτέρα, 8 του μήνα. Βέβαια κανείς δεν μπήκε στον κόπο να με πάρει να με ενημερώσει για αυτό, αλλά αυτά είναι ψιλά γράμματα. Δε βαριέσαι, θα πάρει ο πελάτης και θα του το πούμε.
  • Δευτέρα λοιπόν παίρνω τηλ να μάθω αν είναι έτοιμο, 99% ναι μου λένε, άσε με να το κοιτάξω και θα σε πάρω πίσω. Στο μεταξύ ο πατέρας μου που θα με βοηθούσε στο θέμα της τραπεζικής επιταγής, ως τραπεζικός υπάλληλος, τους παίρνει τηλ για να συνεννοηθούνε για τα στοιχεία της εταιρείας. Μιλά με άλλη υπάλληλο, που του λέει πως «το αμάξι ήταν έτοιμο από την Παρασκευή για να το παραλάβετε».
  • Ας κάνουμε μια μικρή παύση εδώ. Εγώ που δεν είμαι πωλητής (ασχολήθηκα δοκιμαστικά για λίγο, αλλά σε καμία περίπτωση δεν ξέρω να χειρίζομαι καταστάσεις όπως κάποιος που αυτό είναι η δουλειά του) καταλήγω στο εξής συμπέρασμα:
  • Είστε μία φορά μαλάκες, γιατί το αμάξι ήταν έτοιμο από την Παρασκευή και δεν μου είπατε να περάσω να το πάρω.
  • Είστε δεύτερη φορές μαλάκες, γιατί μου το λέτε με καμάρι ότι κάνατε μαλακία (εγώ δεν είχα φυσικά τρόπο να μάθω ότι το αμάξι ήταν έτοιμο από την Παρασκευή, οπότε γιατί μου το λέτε; Για να μου ανάψουν τα λαμπάκια;)
  • Μισή ώρα αργότερα με παίρνει ο άλλος πωλητής, αυτός που μίλησα εγώ, και μου λέει πως «αρρώστησε ο ηλεκτρολόγος και δεν είναι έτοιμο, θα είναι όμως αύριο». Τρίτη φορά μαλάκες δηλαδή, γιατί δεν ξέρετε τι σας γίνεται (πόσα αμάξια πουλάνε τη βδομάδα, γαμώ το σόι μου, και δεν τα βγάζουν πέρα;)
  • Συνεχίζουμε, δεν τελείωσα ακόμα. Παραλαμβάνω το αμάξι, φυσικά δεν έχουν έρθει ακόμα πινακίδες, άδειες, τέλη κλπ, το παίρνω με προσωρινό ασφαλιστήριο συμβόλαιο εν αναμονεί του κανονικού. Επίσης, τα πατάκια που μου υποσχέθηκαν έχουν έλλειψη, θα έρθουν σε περίπου 10 μέρες.
  • Ακριβώς 10 μέρες μετά με παίρνουν να μου πουν (με ενθουσιασμό) από το κατάστημα όπου το παρήγγειλα ότι ήρθαν τα πατάκια, αλλά είναι στα κεντρικά της αντιπροσωπείας, οπότε να πάω να τα πάρω από εκεί. Ευχαριστώ πολύ λέω, αλλά πιο σημαντικά για μένα είναι τα άλλα, τα χαρτιά του αυτοκινήτου δηλαδή. Θα έρθουν κι αυτά στις επόμενες μέρες μου λένε, μην ανησυχείς. Μετά από περίπου 1 ώρα, με παίρνει ο ίδιος πωλητής, κατουρημένος από τη χαρά του, και μου λέει πως μόλις ήρθαν όλα, πινακίδες, άδεια, σήμα, και είναι στο υποκατάστημα. Επομένως να πάρω τα πατάκια από τα κεντρικά και τα υπόλοιπα από εκεί. Πολύ ωραία μέχρι εδώ (θα προτιμούσα να είναι όλα στο ίδιο μέρος, για να μην τρέχω, αλλά τι να λέμε τώρα, ας μην είμαστε και πλεονέκτες!).
  • Μετά από άλλες δύο ώρες με παίρνουν από τα κεντρικά να με ενημερώσουν πως ήρθαν οι πινακίδες μου κλπ, και να περάσω από εκεί να τα πάρω. Μα με πήραν από το XYZ υποκατάστημα λέω και μου είπαν ότι είναι εκεί. Τελικά πού είναι; «Μισό λεπτό να ρωτήσω» μου λέει η υπάλληλος. (Δηλαδή μου είπες να έρθω χωρίς να ξέρεις ότι είναι εκεί, μωρή καριόλα; λέω από μέσα μου). Μετά από 1-2 λεπτά στην αναμονή μου λέει ότι όντως είναι στο υποκατάστημα και να τα πάρω από εκεί. Τα πατάκια θα τα πάρω από εσάς, τη ρωτάω; Ναι μου λέει. Κατά 6-7 είναι καλά, λέω; Ναι μου λέει.
  • Πάω λοιπόν από εκεί στις 6, βρίσκω την ίδια, Αχ, δεν ξέρω που είναι μου λέει, ξέρει μόνο εκείνος ο πωλητής, που δείχνει αυτή τη στιγμή ένα αμάξι, μπορείτε να ρθείτε σε καμία ώρα; Άκουσον άκουσον. Εγώ επομένως μέσα στο μικρό μυαλό της δεν κάνω τίποτε άλλο στη ζωή μου, θα τριγυρνάω για καμία ώρα, γιατί δεν μπορεί να διακόψει τον πωλητή να τον ρωτήσει πού είναι τα γαμημένα πατάκια (που αυτή μου είπε να έρθω να τα πάρω, αλλά δεν έκανε τον κόπο να ψάξει να τα βρεί). Της βάζω τις φωνές να μου τα φέρει αμέσως, και όντως μου τα φέρνει. Πηγαίνω και από το υποκατάστημα και παίρνω τα υπόλοιπα, χωρίς πρόβλημα ευτυχώς (γιατί με τα νεύρα που είχα ήδη θα άκουγαν καμιά χριστοπαναγία).
  • Απομένει τώρα το κανονικό ασφαλιστήριο συμβόλαιο (σημειώστε παρακαλώ πως το δημόσιο μηχανογραφικό άργησε πολύ λιγότερο να μου βγάλει πινακίδες, άδεια κυκλοφορίας κλπ, και δεν ξέρω και αν το ξέχασαν αυτοί να το ζητήσουν). Μετά από 1-2 βδομάδες λοιπόν με παίρνουν από τα κεντρικά να μου πουν πως ήρθε και το συμβόλαιο, και αν προτιμώ να το πάρω από εκεί ή να το στείλουν στο κατάστημα από όπου το αγόρασα. Επειδή τα κεντρικά είναι πιο κοντά στη δουλειά μου, ζητώ να το κρατήσουν εκεί (πού να μπλέκεις τώρα). Σίγουρα; Σίγουρα απαντώ. Πάω λοιπόν από εκεί, βγάζει όλα τα συμβόλαια, τα ψάχνει, τα ξαναψάχνει, παίρνει τηλέφωνο στο κατάστημα και μου λέει ότι το πήραν και το πήγαν εκεί. Πώς κρατήθηκα από το να τους ξεφτιλίσω μπροστά σε όλους τους πελάτες που ήταν εκεί, εγώ μόνο ξέρω. Πήγα και πήρα το συμβόλαιο και δεν θέλω να τους ξαναδώ! Μαλάκες!

3) Αγορά DSL:

  • Στις 25/8 αγόρασα μια ετήσια σύνδεση DSL από τη Vivodi, το οποίο ενεργοποιήθηκε κάπου 10 μέρες μετά, 6 Σεπτεμβρίου. Για την αγορά μου ζήτησαν να καταθέσω τα χρήματα σε ένα λογαριασμό Eurobank, με το όνομά μου ως δικαιολογία, και να τους στείλω το καταθετήριο με fax, όπως και έκανα. Πολύ νωρίτερα, ένα χρόνο και βάλε, ήμουν συνδρομητής τους με μηνιαία συνδρομή, ενώ νοίκιαζα από αυτούς με €3 το μήνα ένα ασύρματο dsl modem, το οποίο όταν είχα διακόψει τη συνδρομή τους είχα επιστρέψει.
  • Κάπου το Νοέμβριο με παίρνουν τηλέφωνο και μου λένε πως το modem που είχα πρέπει να το επιστρέψω. Ρε παιδιά, σας το επέστρεψα πριν από ένα χρόνο λέω, έχω και το χαρτί της courier (οφείλω να σημειώσω πως η επιστροφή έγινε με δική τους χρέωση). Καλά, θα το κοιτάξω μου λένε, και δεν με ξαναπαίρνουν ποτέ γι’ αυτό το θέμα.
  • Μετά από κανένα μήνα, αρχές Δεκέμβρη, με παίρνουν πάλι τηλ. και μου λένε πως προσπαθούν να χρεώσουν το ετήσιο πακέτο που έχω στην κάρτα μου, αλλά δεν περνά η χρέωση. Προφανώς την είχαν κρατήσει από τότε που ήμουν συνδρομητής. Αυτή η κάρτα γενικά (χρεωστική, όχι πιστωτική) είναι συνδεδεμένη σε ένα λογαριασμό που δεν έχει ποτέ λεφτά, εκτός από όταν θέλω να αγοράσω κάτι, οπότε μεταφέρω το ποσό και μετά κάνω την αγορά. Τους λέω λοιπόν πως είναι λογικό, αφού δεν έχω λεφτά στην κάρτα, αλλά τους έχω πληρώσει στην Eurobank, όπως μου ζήτησαν. Θα το κοιτάξουμε μου λένε, και δεν με ξαναενοχλούν πάλι.
  • 2 Ιανουαρίου βλέπω μια χρέωση €229 στην κάρτα (είχα αφήσει από λάθος κάπου 500 στο λογαριασμό), όσο δηλαδή και το ποσό του ετήσιου πακέτου. Επειδή όμως η Alpha στο ebanking δεν δίνει αναλυτική περιγραφή για το που πήγαν τα χρήματα, τους παίρνω τηλέφωνο για να βεβαιωθώ. Vivodi μου λένε κι εκεί. Ωραία λέω, τα πιάσαμε τα λεφτά μας.
  • Παίρνω στη Vivodi, τους εξηγώ, με βάζουν στην αναμονή για 3-4 λεπτά (μόνο!) και μου λένε ότι όντως, το βρήκαν το fax από 25/8. Καλού-κακού να το ξαναστείλω όμως με fax και να γράψω ότι έγινε διπλή χρέωση για να μου επιστραφούν τα χρήματα. Τους το στέλνω, και σε μια οργισμένη επιστολή ζητώ να επιστραφούν τα χρήματα αμέσως και να μην ξαναχρεώσουν αυτή την κάρτα αν δεν έχουν πρώτα τη ΓΡΑΠΤΗ σύμφωνη γνώμη μου. Φυσικά αδειάζω το λογαριασμό για να γλυτώσω άλλα τέτοια απρόοπτα, ενώ αναρωτιέμαι αν οποιοσδήποτε στον οποίο έχω δώσει την κάρτα μου όλα αυτά τα χρόνια μπορεί να πηγαίνει και να παίρνει λεφτά από το λογαριασμό μου…
  • Ούτε φωνή ούτε ακρόαση. Μετά από 10 μέρες παίρνω τηλέφωνο, μου λένε ότι πρέπει η διαδικασία να περάσει από κάποιες εγκρίσεις, και να περιμένω λίγο ακόμα. Περνάνε άλλες τόσες και τίποτα. Ξαναπαίρνω τηλέφωνο, μου λένε ότι τώρα βρίσκουν την αρχική χρέωση (25/8) αλλά δεν βρίσκουν τη δεύτερη, δηλαδή 2/1. Τους τη στέλνω και αυτή.
  • Επειδή εγώ όμως δεν είμαι Ωνάσης, παίρνω στην Alpha και ζητώ να ακυρωθεί η χρέωση (λέγεται «αμφισβήτηση χρέωσης»). Μου ζητούν να στείλω fax που να τα γράφω αυτά αναλυτικά, όπως και κάνω. Περνάει άλλη μια βδομάδα, καμία κίνηση και από την Alpha (ούτε βέβαια και από τη Vivodi). Παίρνω και πάλι στην Alpha, μου λένε πως χρειάζεται να στείλω και εκείνο το καταθετήριο της Eurobank (αναρωτιέμαι αν εγώ δεν έπαιρνα να δω τι γίνεται, θα μου το είχαν πει ή ακόμη θα περίμενα να επιστραφούν τα χρήματά μου;) Τους το στέλνω και αυτό, και ρωτώ πότε θα έχω τα χρήματά μου πίσω.
  • Σε ένα μήνα μου λένε. Είναι δυνατόν ρε παιδιά λέω; Τράπεζα είστε, αν σας ζητήσω λεφτά και τα επιστρέψω μετά από 2 μήνες (1 μήνας είχε ήδη περάσει με όλα αυτά) θα μου τα δίνατε άτοκα; Δεν μπορεί να γίνει κάτι άλλο μου λένε. Τέλος πάντων. Φυσικά δεν ενημερώνω την Vivodi, σκέφτομαι όποιος τα επιστρέψει πρώτος, θα ακυρώσω τη διαδικασία στον άλλο.
  • Μετά από καμιά βδομάδα τα λεφτά έχουν επιστραφεί. Επειδή η Alpha μου είπε ότι θα κάνουν 1 μήνα, υποθέτω πως τα επέστρεψε η Vivodi. Παίρνω λοιπόον στην Alpha να ακυρώσω την «αμφισβήτηση», και μαθαίνω ότι αυτοί είναι που επέστρεψαν τα χρήματα, και όχι η Vivodi. Όντως, στον επόμενο μηνιαίο λογαριασμό γράφει «προσωρινή ακύρωση χρέωσης». Φυσικά αδειάζω και πάλι το λογαριασμό (αυτό με το χυλό και το γιαούρτι το ξέρετε;) και γράφω τη Vivodi στ’ αρχίδια μου.
  • Σήμερα είναι 25/2 και η Vivodi ούτε επέστρεψε τα χρήματα, ούτε μου ζήτησε συγγνώμη για την ταλαιπωρία. Τίποτα. Δηλαδή με έγραψε κι αυτή εκεί που την έγραψα κι εγώ. Μαντέψτε ποιος (δεν) θα είναι ο επόμενος πάροχός μου!
2 σχόλια στο Ιδιωτικός vs. Δημόσιος τομέας

  1. και μη χειρότερα…
    Δικό μου σύντομο παράδειγμα. Ειχα αγοράσει πέρυσι μια ετήσια συνδρομή από την HOL η οποία λήγει 10 Μαρτίου. Πήρα σήμερα να ρωτήσω πότε ακριβώς λήγει και πόσο είναι η χρέωση από εδώ και πέρα. Το τμήμα λογαριασμών απάντησε σε 1 λεπτο και με διαφώτισε.
    Όμως ο απαιτητικός είχα κι άλλα ερωτήματα. Επειδή πέρσι είχε πρόβλημα ένα σπλιτεράκι που μου παρείχε η HOL η σύνδεση μου ήταν ανενεργή για κανένα μήνα, με τον ΟΤΕ να πηγαινοέρχετι σπίτι μου για να βρει τι φταίει και μπλοκάρει το κέντρο της ADSL γραμμής (παρεπιπτόντως η εταιρία δεν καταδεχόταν να στείλει κάποιον να δει τι έχει και προτίμησε να πληρώσει 5 φορές τον ΟΤΕ + ότι θεωρούσε ότι εγώ είμαι άνεργος και μπορώ κάθε λίγο και λιγάκι να κάθομαι να περιμένω τον ΟΤΕ…). Όταν ο 5ος τεχνικός που ήρθε ανακάλυψε τυχαία το σπλιτεράκι, εγώ είχα κλείσει μήνα χωρίς σύνδεση. Ρώτησα τότε την εταιρία τι θα γίνει με αυτό (αφού πλήρωνα για ενα μήνα και σύνδεση δεν είχα) και μου απαντούν πάρτε όταν λήγει η σύνδεση να σας το επεκτείνουμε κανένα μήνα. Ρωτάω λοιπόν σήμερα την κοπέλα, το σκέφτεται λίγο και (κλασσική κίνηση όταν δε ξέρεις τι να κάνεις) με συνέδεσε με ένα άλλο τμήμα. Το οποίο φυσικά με είχε στην αναμονή για την επόμενη μισή ώρα που περίμενα μέχρι να κλείσω… Κοινώς όταν είναι να πληρώσεις απαντάμε αμέσως, όταν ζητάς να λύσουμε ένα πρόβλημα σε συνδέουμε με το τμήμα που δεν απαντά ποτε…

  2. H Vivodi έχει μια περίεργη σχέση με το Τμήμα υποδοχής fax. Φαίνεται δε πως αυτή η περίεργη σχέση αποκτά χαρακτηριστικά Ζώνης του Λυκόφωτος (Τουρουρου Τουρουρου) όταν έχει να κάνει με εντολές διακοπής μιας σύνδεσης στο χρονικό παράθυρο που επιτρέπει το αρχικό συμβόλαιο. Ποτέ μα ποτέ δεν χάνουνε όμως fax που αφορά στοιχεία πιστωτικής κάρτας ή τραπεζικού εμβάσματος για πληρωμή προς τη Vivodi.
    Δυστυχώς, η Vivodi είναι μια εταιρεία που βασίζεται στον μαυραγοριτισμό. Λογικό βέβαια αν σκεφτεί κανείς τον μαυραγορίτη ιδιοκτήτη της (Ευφραίμογλου).

Σχολιάστε

