Μικτά ή Καθαρά;

Έχω παρατηρήσει πως κάποιοι εργοδότες όταν συζητάς το λεπτό θέμα των χρημάτων, δεν σου λένε τις καθαρές αποδοχές σου (πόσα θα σου δίνουν κάθε μήνα), αλλά τις μικτές (δηλαδή τι θα τους κοστίζεις κάθε μήνα). Από τη μια πλευρά το κατανοώ, με την έννοια ότι αυτόν τον νοιάζει το κόστος του σε σύγκριση με το έργο που θα προσφέρεις. Από την άλλη όμως αναρωτιέμαι πόσο δίκαιο είναι να απαιτείς από τον εργαζόμενο να ξέρει απ’ έξω τους κανόνες του ασφαλιστικού του ταμείου και κατά τη διάρκεια της διαπραγμάτευσης να υπολογίζει στο μυαλό του ποσοστά για να βρει από τα μοικτά πόσα είναι τα καθαρά και αν τον καλύπτουν. Δεν θα ήταν πιο απλό να σου λένε απλά «Θα παίρνεις τόσα στο χέρι»;

Αναρωτιέμαι πως θα αντιδρούσαν αν κι εγώ τους έλεγα ότι θα δουλεύω για σας 8 ώρες, αλλά μετράω και το χρόνο για να έρθω από το σπίτι μου και να γυρίσω (αφού με την ίδια λογική κι εμένα με ενδιαφέρει να ξέρω πόσο χρόνο από τη ζωή μου θα χάνω για τη δουλειά). Θα τους λέω φυσικά και που μένω και μπορούν να υπολογίσουν μόνοι τους το πότε θα φτάνω το πρωί και πότε θα φεύγω το απόγευμα. Δεν είναι δύσκολο, και ακονίζει και το μυαλό…

Σχολιάστε

